برش با كاترپلاتر

برش با کاتر پلاتر

وقتی شما با نمایشگاه و ساخت غرفه سروکارو دارید کلمات شبرنگ یا روزرنگ و کاتر پلاتر ( برش شبرنگ با کاترپلاتر) به وفور برخورد خواهید داشت .

در متن زیر کمی بیشتر با این واژگان و ارتباط بین آنها صبحت خواهیم کرد.

کاتر پلاتر (Cutting Plotter) چیست؟

کاتر پلاتر یک دستگاه است که با استفاده از آن خطوطی که در نرم افزارهای گرافیکی ایجاد شده است. خروجی آنها نیز خطی است را بر روی متریال های پشت چسب دار پیاده کرده و برش می دهد تا به راحتی بتوان آنها را جدا کرد .

کاترپلاتر

نرم افزارهای زیادی برای این کار ایجاد شده است اما یکی از کاربردی ترین آنها در ایران Corel Draw است. و تقریبا بیشتر عزیزانی که در صنعت برش و نصب استیکر فعالیت دارند با این نرم افزار آشنایی دارند و از آن استفاده می کنند.

دستگاه کاترپلاتر توانایی برش انواع کاغذهای مات کن ، طلق رادیولوژی ، روزرنگ و شب رنگ ، استیکر و متریالهایی از این دست را دارد.

استیکر یا نام کاربردی تر آن روزرنگ چیست ؟

استیکر که در انگلیسی به صورت ( در ویکیپدیا Sticker ) در ساخت تابلو و ساخت غرفه ها نمایشگاهی استفاده می شود. استيكر به برچسب هایی می گوییم که پس از رنگ شدن در غرفه های نمایشگاهی برای نشان دادن نام و برند شما ، لوگوی شما و شرح خدمات و معرفی شرکت یا مجموعه بر روی بدنه غرفه ها چسبانده می شود .

استیکرها در دو نوع روزرنگ و شبرنگ وجود دارند که برای ساخت غرفه های نمایشگاهی از روزرنگ استفاده می شود .

يكي ديگر از كاربردهاي برش با دستگاه كاتر پلاتر را مي توان اينگونه بيان كرد . در اجرای سازه های چوبی با برش های منحنی یا اشکال دیگر و استفاده از آن به عنوان شابلون در درودگری دقت کار را بیشتر کنیم .

Cutting Plotterدر بعضی موارد برای ایجاد دقت بیشتر در اجرای سازه های چوبی , استیکر را به صورت منحنی یا اشکال دیگر برش می زنیم و به عنوان شابلن نجاری به کار می بریم .

برای سفارش برش برچسب با کاترپلاتر روی دکمه زیر کلیک کرده و با ما تماس بگیرید .