چاپخانه
چاپخانه (قسمت اول – چاپ افست)
می 22, 2020
راهنمای کامل به روش‌های دقیق برش با کاترپلاتر : اصول، تکنیک‌ها و کاربردها
راهنمای کامل به روش‌های دقیق برش با کاتر پلاتر: اصول، تکنیک‌ها و کاربردها
سپتامبر 22, 2023

چاپ وینیل یا به عبارتی وینیل چیست ؟

وینیل که یک نوع ماده از خانواده اتیلن است که با مواد دیگر می تواند ترکیب شود ، یکی از ترکیبات وینیل با پی وی سی می باشد که از موارد استفاده از آن در لوله های پولیکا می باشد و در صنعت چاپ و چاپ شبرنگ هم از آن استفاده می کنیم .

از وینیل در چاپ استیکر و چاپ های ایندور ( محیط داخلی ) و اوت دور ( محیط خارجی ) استفاده می شود . برای وینیل از پرینترهای  اکوسالونت و سالونت استفاده می شود .

مصارف خانگی آن هم مانند چاپ آن روی دیوار منازل و دفتر کار برای دکوراسیون داخلی است. ازآن برای یخچال‌های صنعتی و شیشه سوپرمارکت‌ها نیز استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است وینیل شیری محبوبیت بیشتری نسبت به نوع شیشه‌ای آن دارد به این خاطر که پشت وینیل را چسب زده و برای مصارفی مثل چاپ وینیل و تبلیغات روی اتوبوس، چاپ وینیل برای تبلیغات روی زمین جهت فروشگاه‌ها و پاساژ‌ها و نصب روی دیوارهای رنگ شده قابل استفاده می‌باشد.

بهتر ازست که برای نصب وینیل از چسب مرغوب به منظور افزایش طول عمر و ماندگاری وینیل‌های  تبلیغاتی به منظور صرفه جویی در هزینه‌های  تبلیغات،چاپ متون بر روی وینیلهای شیری به علت داشتن زمینه سفید بهتر است زیرا در این صورت نوشتارها بهتر نمایان می‌شوند در صورتی که در وینیل‌های  شیشه‌های ، تصاویر به وضوح دیده می‌شود اما نوشتارها بخوبی قابل رویت نخواهند بود.

استفاده از چسب مرغوب برای اتوبوسها یا وسایل فروشگاهی که در زیر نور آفتاب قرار می‌گیرند.
استفاده از جوهر مرغوب در وینیل‌های که روی اتوبوسها نصب می‌شوند، این موضوع بیشتر اهمیت می‌یابد، چرا که اتوبوسهای شركت واحد مرتبا در هر هفته یکبار نوبت كارواش دارند و به دليل آلودگی هوا و نشستن حالهای از روغن روی بدنه، آنها را با اسيد رقيق شده شستشو مي دهند و در صورتی که جوهرهای استفاده شده هنگام چاپ نامرغوب باشند، رنگ آنها توسط اسيد رقيق شده از بین می‌رود.